Onze laatste dag in oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van hooiveldontour - WaarBenJij.nu Onze laatste dag in oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van hooiveldontour - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag in oeganda

Door: Ellard

20 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Wat gaat de tijd toch snel. Gisteren de dag rustig begonnen. Gerard ging op tijd naar zijn werk, Wouter ging met de boda (bromfiets taxi) naar school en Jenny vertrok naar het kinderopvang tehuis. In de loop van de dag hebben wij ook een boda gepakt. De driver Julius bracht ons naar Gaba beach. Een klein vissershaventje met een visafslag, gecombineerd met een groente en fruit markt. Als blanke wordt je door meerdere mensen aangesproken. De een biedt je vis aan, de ander een boottocht. Onze driver bleef netjes op ons wachten. Wij zijn even wat gaan drinken bij het Gaba beach hotel. Het hotel is zeer zwaar gedateerd, half afgebouwd. Maar ja je kon wel op een terrasje zitten. Het is zo jammer dat men hier geen oog heeft om dingen eens en voor altijd goed af te maken. Het blijft een illusie. Vervolgens heeft de driver ons gebracht naar de Italian supermarket in Kampala. Een redelijke supermarkt met meer dan alleen basisproducten. Van hieruit konden wij lopend naar het huis van Gerard en Jenny. Helaas kon ik voor de ZOA niet zoveel doen. Kees Messemaker, de financiele man met IT kennis, was ziek.

Maar in de loop van de avond moest is toch nog wat IT klusjes doen voor Gerard en Wouter. Malware verwijderen op de computer van Gerard en nieuwe virusscanner op de laptop van Wouter. Verder heel veel foto's overgezet op stick. Tenslotte via de KLM de instapkaarten geregeld.

Het was weer een luidruchtige nacht. Het studentenleven gaat hier door tot morgenvroeg 07.00 door. Elke dag weer. Om 04.00 gaat de muziek heel hard aan. Het muziek galmt over Kampala heen. Er is zoveel geklaagd maar er wordt letterlijk niks aan gedaan. Want de buitenlandse feestvierende studenten brengen veel geld in het laatje. Het zegt iets over het lokaal bestuur in Kampala, het zegt ook iets over het niveau van universitair onderwijs.

Vanmorgen maar vroeg opgestaan, om dit verhaal te schrijven.

Vanmorgen groot feest een groot aantal kwarteleitjes zijn uitgekomen, tien stuks. Het hok is niet voor niks gebouwd. Of oom Ellard de beestjes overdag in de gaten wil houden. Wordt vervolgd

• 20 Februari 2014 - 08:54

Simone Smits:

Hallo Rita en Ellard,

Wat een indrukken allemaal! Goed om de reisverslagen van jullie te lezen.
    Ik wens jullie een goede terugreis toe. Tot gauw.

Groetjes,
    Simone

• 20 Februari 2014 - 10:27

Janny Van Kalsbeek:

Hoi Rita en Ellard,

Net jullie verslag van vandaag / gisteren gelezen, mooi om het zo een beetje mee te maken.
    Een hele ervaring! Alvast een goede reis terug gewenst!!

Groetjes,

anjo

• 20 Februari 2014 - 12:38

Klaas:

Hallo daar
    Wat een prachtig reis kom gezond weer thuis
    En we zijn benieuwd naar jullie verhalen
    Gr klaas

• 20 Februari 2014 - 14:16

Wilma Schipper:

Hallo Elllard en Rita,

Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt he? wens jullie een goede terugreis en een behouden aankomst toe!

groetjes Wilma