Eerste indrukken - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van hooiveldontour - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van hooiveldontour - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Ellard

09 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Lieve mensen,

Hierbij ons verslag van de afgelopen dagen. We zijn net terug van een dienst in de internationale kerk van Kampala. Eergisteren zijn we met Jenny naar een kinderopvangtehuis geweest. Jenny gaat vaak naar dit tehuis voor morele support en voor hand en spandiensten. Daarna nog wat door Kampala getourd. Nog wat materiaal gekocht voor de satellietontvanger. Helaas krijgen wij de satellietontvanger nog niet werkend. We ontberen een signaaltracker. Het kopen van het materiaal was een avontuur op zich, bij ene van de vele winkeltjes kabelconnectors kunnen kopen. Bij een andere zaakje de coax cable gekocht. Bij elke zaak raak je met de mensen aan de praat.
De volgende dag naar de sloppenwijk van Kampala geweest. We werden begeleid door Paul, een christelijke opbouw werker. Hij liet ons zijn initatief zien voor de jeugd uit de sloppenwijk. We hebben gekeken naar de primatieve vorm van school en directe opvang. In de directe opvang lag een jongen met een schotwond. Die wordt daar ter plekke verzorgd. Helaas hebben zij weinig middelen. Maar gegeven de moeilijke omstandigheden worden er toch kleine stapjes gemaakt. Met Paul zijn wij door de sloppenwijk geweest. Wij zijn als blanken door kleine steegjes gegaan met snuivende jongeren. Met jonge moeders, met kleintjes op schoot. Jongeren kijken je stoned aan. Het ziet er soms dreigend uit. We waren blij toen we uit de sloppenwijk waren vertrokken. Daarna met Paul naar een woonwijk geweest waar kinderen kunnen bijkomen en loskomen van hun verslaving. Prachtige omgeving. Daar troffen we Bas en Anja. Anja is de rots in de branding voor Paul. Anja en Bas wonen meerdere jaren in Oeganda. Anja is psycholoog, en kan op een bepaalde manier hiaar bijdrage leveren. Wij werden bij het tehuis getrakteerd op muziek en dans. daarna gaven enkele kinderen een getuigenis over hun geloof. Hoe zij hebben geleerd om met hun verleden om te gaan, geleerd hebben hun ouders, die er nooit waren, te vergeven. Wij hebben in grote kring met elkaar gebeden. Indrukwekkend! Nu op het terras bij Gerard en Jenny.

• 09 Februari 2014 - 12:10

André, Christine:

Indrukwekkend!!!
    Prachtig hoe God werkt.
    Fijne dag!
    André en Christine

• 09 Februari 2014 - 21:20

Leo En Alice:

Wat mooi om te lezen wat jullie daar meemaken en wat bijzonder!!
    Een sloppenwijk waarvan we weten dat het er zo aan toe gaat maar dit zelf beleven en zien lijkt ons heel indrukwekkend. Daarna beleven hoe er geholpen wordt en hoe God daarbij is......prachtig!

• 11 Februari 2014 - 01:40

Jaap En Marden:

Hoi Ellard en Rita - veel plezier in Oeganda en doe de hartelijke groeten aan Gerard en Jenny en Wouter. We zullen gauw even bellen als jullie weer in Nederland zijn. Geniet lekker van het mooie weer. Groeten

• 11 Februari 2014 - 13:44

Margriet: