Korte introductie - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van hooiveldontour - WaarBenJij.nu Korte introductie - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van hooiveldontour - WaarBenJij.nu

Korte introductie

Door: Ellard

02 Februari 2014 | Nederland, Hengelo

Lieve mensen,
Aankomende woensdag dan is het zover, wij gaan op reis naar Oeganda. Wij gaan op bezoek bij mijn broer/zwager Gerard en schoonzus Jenny. Gerard is hoofd van de ZOA in Oeganda. Wat zij daar doen kun je lezen op hun website http://www.zoa.nl/uganda. [Groen omcirkelde gebieden]
Aan de ene kant is het voor ons een familiebezoek, en aan de andere kant een kennismaking met het vluchtelingenwerk aldaar. Op verzoek van lokale medewerkers nemen wij de nodige spullen mee. Zo gaan we met volle koffers op reis. We willen ontdekken hoe God bezig is in Oeganda, welke initiatieven er zijn, en wat onze rol kan zijn in dit alles.
Op het 4M event hebben wij al iets mogen vernemen van de initiatieven van Henk en Ruth Stoorvogel in Adwari (in de buurt van Lira). Henk is mede oprichter van de 4e Musketier beweging in Nederland en is ook actief in Oeganda. Via Compassion ondersteunen zij daar de lokale bevolking.
http://www.henkstoorvogel.nl/4e-musketier/ [Rood omcirkeld gebied]
[zie foto]
Daarnaast is de familie van’t Verlaat uit Hengelo betrokken bij een project van de fa. SYGO BV in Oeganda. http://www.twawebwa.com/ . [Geel omcirkeld gebied]
Het is goed om te zien hoeveel initiatieven er zijn. Oeganda heeft een roerige tijd achter de rug, en de gevolgen zijn nog steeds duidelijk zichtbaar. Er is veel te doen. Rondom Oeganda heerst er veel onrust. Te denken valt aan Zuid-Sudan, Centraal Afrikaanse republiek. Religieuze/etnische spanningen kunnen zomaar weer de kop opsteken. Laten we hopen en bidden dat het rustig mag blijven in Oeganda.

• 02 Februari 2014 - 23:14

Jan En Jeannet:

Lieve Rita en Ellard,
    Wij gang julie volgen op deze bijzondere reis.Gods Zegen bij al jullie plannen.
    Jan en Jeannet

• 03 Februari 2014 - 13:56

André En Christine:

Hey Rita en Ellard,

Succes met koffers pakken en alle dingen waar je aan moet denken!!!!
    Zet m op! Hele goede reis en geniet van alles, ook van het weerzien met familie.
    Veel groeten van C&A

• 03 Februari 2014 - 14:02

Leo En Alice:

Lieve Rita en Ellard,
    Wat een bijzondere reis zal dit worden! Wij wensen jullie daar een hele goede en mooie tijd en volgen jullie verhalen!

• 04 Februari 2014 - 18:49

Emmy En Koos:

Lieve Rita en Ellard,
    Fijn en bijzonder dat jullie deze reis naar Uganda kunnen maken. We wensen jullie ondanks de nodige spanningen in Uganda een goede tijd toe. En zullen jullie zeker via deze site volgen.
    Groetjes Emmy en Koos